1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota wzmocniła swoją pozycję drugiej najpopularniejszej marki w Europie
16-01-2023

Toyota drugą najpopularniejszą marką w Europie

Kolejny rekord sprzedaży zelektryfikowanych aut
W 2022 roku Toyota Motor Europe dostarczyła klientom 1 080 975 samochodów, odnotowując wzrost sprzedaży i rekordowy udział w rynku na poziomie 7,3%. Zelektryfikowane pojazdy stanowią już 66% sprzedaży Toyoty i Lexusa w regionie. Marka Toyota umocniła swoją pozycję drugiej najlepiej sprzedającej się marki samochodów osobowych w Europie.

Rekordowy udział Toyoty i Lexusa w europejskim rynku

Toyota Motor Europe (TME) ma za sobą kolejny udany rok. Producent i dystrybutor marek Toyota i Lexus w Europie w 2022 roku zwiększył sprzedaż samochodów oraz udział w europejskim rynku. Poszerzył także ofertę zelektryfikowanych modeli.

W 2022 roku autoryzowane salony Toyoty i Lexusa opuściło 1 080 975 samochodów. Jest to o 4675 aut więcej (+0,5%) niż w roku 2021. Wzrost sprzedaży sprawił (przy spadku europejskiego rynku motoryzacyjnego o -11%!), że Toyota Motor Europe zwiększyła swój udział w rynku do rekordowych 7,3%. Co więcej, marka Toyota umocniła swoją pozycję drugiej najlepiej sprzedającej się marki samochodów osobowych w Europie.

Tak dobrych wyników nie udałoby się osiągnąć, gdyby nie wysokie i wciąż rosnące zapotrzebowanie klientów na zelektryfikowane samochody. Idzie ono w parze z ciągłą rozbudową gamy nisko- i bezemisyjnych modeli, obejmującej wszystkie najważniejsze technologie elektryfikacji:

    • samochody hybrydowe (HEV),
    • hybrydy plug-in (PHEV),
    • auta elektryczne na baterie (BEV),
    • pojazdy elektryczne na wodorowe ogniwa paliwowe (FCEV).

Roczna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa wzrosła do poziomu 718 608 aut (+14% rok do roku), co stanowi 66% wszystkich aut dostarczonych klientom przez Toyota Motor Europe. W Europie Zachodniej, obejmującej m.in. całą Unię Europejską, udział zelektryfikowanych pojazdów w sprzedaży firmy wyniósł 74%, a na wschodnich rynkach – 32%.

„Cieszymy się z kolejnego udanego roku, w którym osiągnęliśmy wzrost sprzedaży i wzmocniliśmy swoją pozycję na rynku, pomimo bardzo trudnych warunków panujących w Europie. Nowe modele, takie jak Yaris Cross i Aygo X, spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem i ogromnym zainteresowaniem naszych klientów, a sprzedaż pozostałych modeli o ugruntowanej pozycji na rynku utrzymała się na wysokim poziomie” – powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

„W 2023 roku spodziewam się dalszego wzrostu sprzedaży i udziału w rynku w miarę rozszerzania naszej gamy zelektryfikowanych samochodów, opartej na kilku różnych, komplementarnych technologiach. Dla Toyoty będzie to pierwszy pełny rok sprzedaży bZ4X i Corolli Cross oraz okres przygotowań do wprowadzenia na rynek kolejnych nisko- oraz bezemisyjnych produktów. Stopniowo dążymy do realizacji naszych celów w zakresie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, spełniając przy tym wytyczne UE i Wielkiej Brytanii” – kontynuował Matt Harrison.

Toyota drugą najpopularniejszą marką w Europie

Toyota w 2022 roku sprzedała łącznie 1 030 508 pojazdów (+ 3% rok do roku) i umocniła się na pozycji drugiej najczęściej wybieranej marki samochodów osobowych w Europie.

Najchętniej wybieranymi modelami były Corolla (182 278 egz.), Yaris (185 781 egz.), Yaris Cross (156 086 egz.), RAV4 (113 297 egz.) i Toyota C-HR (109 543 egz.). Pojazdy te stanowiły 74% całkowitego wolumenu.

Do zwiększenia zainteresowania klientów przyczyniły się też premiery zupełnie nowych modeli, w tym małego crossovera Aygo X (74 427 egz.) i hybrydowej Corolli Cross (11 417 egz.).

677 823 – tyle zelektryfikowanych samochodów Toyoty sprzedano w 2022 roku (+ 16% rok do roku). Ich udział w całkowitej sprzedaży marki wzrósł do 65%, zaś w Unii Europejskiej i innych krajach Europy Zachodniej – do 73%. Na wschodnich rynkach nisko- i bezemisyjne modele stanowiły 32% całkowitej sprzedaży.

Najczęściej kupowane zelektryfikowane modele Toyoty to Yaris Hybrid (147 082 egz.), Yaris Cross Hybrid (146 988 egz.), Corolla Hybrid (138 386 egz.), Toyota C-HR Hybrid (108 950 egz.) oraz RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (94 447 egz.).

Wyniki sprzedaży Toyoty w Europie w 2022 roku
Toyota Motor Europe
1 080 975
TOYOTA
1 030 508
Aygo
8116
Aygo X
74 427
Yaris (wszystkie napędy)
185 781
Yaris Hybrid
147 082
Yaris Cross (wszystkie napędy)
156 086
Yaris Cross Hybrid
146 988
Corolla (wszystkie napędy)
182 278
Corolla Hybrid
138 386
Corolla HB i TS Kombi (wszystkie napędy)
107 450
Corolla HB i TS Kombi Hybrid
103 620
Corolla Sedan (wszystkie napędy)
74 828
Corolla Sedan Hybrid
34 766
Corolla Cross Hybrid
11 417
Toyota C-HR (wszystkie napędy)
109 543
Toyota C-HR Hybrid
108 950
Rodzina Priusa
1629
Prius
842
Prius Plug-in Hybrid
787
Mirai
753
Camry (wszystkie napędy)
15 127
Camry Hybrid
7914
Supra
830
RAV4 (wszystkie napędy)
113 297
RAV4 Hybrid
73 403
RAV4 Plug-in Hybrid
21 044
bZ4X
3510
Highlander (wszystkie napędy)
8576
Highlander Hybrid
7933
Land Cruiser
33 872
Hilux
45 080
PROACE i PROACE Verso (wszystkie napędy)
34 059
PROACE EV i PROACE Verso EV
4988
PROACE CITY i PROACE CITY Verso (wszystkie napędy)
38 229
PROACE CITY EV i PROACE CITY Verso EV
3826
Inne modele
7898